Afbestilling og afbestillingsomkostninger

Ifølge EU-lovgivningen har du ikke fortrydelsesret i forhold til bookingen, men det er muligt at afbestille bookingen til enhver tid og af hvilken som helst grund ved at følge instruktionerne på vores webside. Du vil få tilbagebetalt det fulde beløb, hvis du afbestiller mere end 7 dage før den anførte afhentningsdato.

• Hvis du afbestiller mindre end 7 dage før, men senest 24 timer inden den anførte afhentningsdato, vil vi tilbagebetale bookingens fulde beløb, fratrukket det mindste af: i) den fulde pris af bookningens totalomkostninger; og ii) DKK 200.
• Annullerer du en reservation inden for 24 timer før afhentningstidspunktet, afkræves du enten reservationens fulde pris eller maks. 500 DKK, hvad end der er mindst.
Tilbagebetalingen vil ske til det kredit- eller hævekort, der blev anvendt ved bookingen.

Alamo forbeholder sig ret til at annullere en booking til enhver tid på berettiget grundlag, herunder, men ikke begrænset til: force Majeure, der påvirker tilgængelighed af køretøjer, grov tilsidesættelse af lejeaftale, herunder manglende betaling af leje, chikane eller anden krænkende adfærd overfor Alamos ansatte eller kunder, ansatte eller kunder hos Alamos datterselskaber, licenshavere eller franchisetagere eller ulovlige aktiviteter. I tilfælde af sådan annullering vil vi tilbagebetale bookingomkostningen.

Ændring
Sørg venligst for at dato og tidspunkter er korrekt indtastede, når du booker dit køretøj. Hvis der sker ændringer i dine forhold, og du har brug for køretøjet på en anden dato eller andet tidspunkt, så bedes du venligst ændre bookingen.
Det er muligt at ændre reservationen online indtil 12 timer før det anførte afhentningstidspunkt ved at følge instruktionerne på vores webside. Vi opkræver ikke et ændringsgebyr, men den nye booking vil blive til den gældende markedspris. Det er ikke muligt at ændre en booking, når der er mindre end 12 timer til afhentningstidspunktet.

Udeblivelse, sen eller tidlig ankomst

Ved booking andre steder end lufthavne – Dit køretøj vil være tilgængeligt i 2 timer efter det anførte afhentningstidspunkt. Herefter kan vi ikke garantere, at et køretøj vil være tilgængeligt, når du ankommer.
For booking i lufthavne – Hvis du har indtastet et flynummer på din booking, vil køretøjet være tilgængeligt, indtil flyet er landet og clearet. Hvis en flyforsinkelse er skyld i, at du ankommer efter udlejningsstedets lukketid, vil en ansat vente, til flyet er landet og clearet. Hvis forsinkelsen er mere end en time udover udlejningsstedets lukketid, vil et gebyr for service uden for åbningstid muligvis blive opkrævet. Hvis du ikke har indtastet et flynummer på din booking, vil køretøjet være tilgængeligt indtil 2 timer efter det anførte afhentningstidspunkt eller indtil lukketid, alt efter hvilket tidspunkt der er det tidligste.
Hvis du ankommer 1 dag eller mere inden datoen, der er anført på bookingen, er det valgte køretøj muligvis ikke tilgængeligt. Udlejningsstedet vil opfylde din booking med det valgte køretøj, når det er muligt.
Henter du ikke bilen på det aftalte tidspunkt, forbeholder vi os retten til at opkræve en betaling svarende til reservationens fulde pris eller maks. 500 DKK, hvad end der er mindst. Møder du ikke op, genindsættes beløbet på dit kreditkort, minus ovenstående gebyr.